< Terug naar nieuws

Hof-van-Saan-nieuwbouw-Diemen
Deel dit nieuwsbericht

Marketingkracht Amsterdam Woont (Hof van Saan, Diemen): in 3 maanden 70 procent verkocht in hoger prijssegment

Hof van Saan is een nieuwbouwproject in Diemen met 62 luxe koopwoningen:  twee-onder-één-kapwoningen, semi-bungalows, herenhuizen en appartementen. Voor de marketing daarvan maakte ontwikkelaar en bouwbedrijf M.J. De Nijs en Zonen succesvol gebruik van de marketingkracht van ons platform, Amsterdam Woont. Binnen 3 maanden was 70 procent van de woningen verkocht en na 6 maanden 95 procent. In deze klantcase een kort overzicht van onze inspanningen.

Snel de juiste doelgroep bereikt via Amsterdam Woont

“Dankzij de samenwerking met Amsterdam Woont wisten we in korte tijd de juiste doelgroep te bereiken in de regio Amsterdam”, zegt verkoopmanager Femke Schrakamp van De Nijs. “Elke mailing van Amsterdam Woont zorgde voor een aanwijsbare piek in het verkeer op de website www.hofvansaan.nl, en daarmee voor leads voor de makelaar. De database van Amsterdam Woont bevat veel woningzoekenden die op zoek zijn naar ruime gezinswoningen en comfortabele appartementen in de buurt van Amsterdam.”

Succesvolle marketingmix

Dit zijn de inspanningen die we voor het project hebben gedaan:

  • Vijf keer een bericht op onze website, dat vervolgens gedeeld werd via Facebook en Instagram.
  • Drie keer een single-item mailing naar circa 54.000 woningzoekenden, exclusief over Hof van Saan. Hiermee werden de verkoopevents op locatie gepromoot.
  • Vijf keer een bericht in onze reguliere (wekelijkse) nieuwsbrief.
  • Vermelding van het project in onze woningzoeker.

Amsterdam Woont biedt enorm veel marketingkracht

“Het lidmaatschap van Amsterdam Woont biedt enorm veel marketingkracht als je nieuwbouwproject in verkoop of verhuur gaat”, zegt Femke. “En een project promoten zit gewoon in het lidmaatschap. Alleen voor de single-item mailings betaal je een extra vergoeding. Maar die mailings leveren dan ook veel op. In ons geval tussen de 1.000 en ruim 1.500 unieke doorkliks per mailing. Dit leidde onder meer tot veel extra aanmeldingen voor onze verkoopdagen. Dat was precies de bedoeling: mensen stimuleren om naar de verkoopdagen te komen.”

Deel dit nieuwsbericht